7 Mart 2014 Cuma

GÜL TATLISI

Malzemeler:
* 125 gr. oda ısısında katı yağ
* 1 adet yumurta
* 1 su bardağından az sıvıyağ
* yarım su bardağı pudra şekeri
* yarım su bardağı yoğurt
* 1 su bardağı irmik
* 2 yemek kaşığı Hindistan cevizi (arzuya göre,ben eklemedim.)
* 1 çorba kaşığı sirke
* 1 paket vanilya
* 1 tepeleme çay kaşığı kabartma tozu (paketin tamamı değil)
* Aldığı kadar un (yumuşak bir hamur elde edilecek)
* Fındık

Şerbeti için :
3 su bardağı su
3 su bardağı şeker

Önce şerbet hazırlanıp soğumaya bırakılır. Önce oda ısısındaki katı yağ, sıvıyağ, yumurta ve yoğurt karıştırılır. Sirke, irmik, pudra şekeri, Hindistan cevizi katılıp , kabartma tozu ve vanilya ilave edilip yumuşak bir hamur elde edilene kadar un katılıp yoğrulur.

 NOT: Benim yaptığım gibi iki farklı renkte yapmak isteyenler hamuru 2 parçaya bölüp bir parçasına birkaç damla gıda boyası ekleyip az daha yoğurup hazır hale getirebilir.

Merdane yardımıyla hamur yarım cm kalınlığında açılır. Çay bardağı ile yuvarlaklar kesilir. (Ben kenarı tırtıklı bir kurabiye kalıbıyla kestim) 5 adet yuvarlak üst üste yerleştirilir ve en altta kalan yuvarlağa 2 adet fındık eklenir ve sarılır. Ortadan ikiye kesildiğinde 2 adet gül elde etmiş olacaksınız. Hafif yağlanmış fırın tepsisine dizilir ve önceden ısıtılmış fırında fazla kızarmadan hafif pembeleşinceye kadar pişirilir.

Fırından çıkınca tatlı sıcak şerbet soğuk olacak şekilde şerbeti dökülür.

Afiyet olsun.








2 yorum:

  1. oy oy oyyyyy, enfes görünüyor. gıda boyasının rengine bayıldım. sarma tekniği ise çok güzelmiş. ellerine sağlık canımcım :))

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim canım :) gel buyur birlikte olsun. ben de senin keçeden işlerine bayılıyorum doğrusu.

    YanıtlaSil