28 Haziran 2014 Cumartesi

EVDE KOLAY PEYNİR YAPIMI

serranın mutfağı


Evde peynir yapma fikri uzun zamandan beri aklımda vardı. İnternetteki bloglardan araştırdım biraz ve en aklıma yatanı denemeye karar verdim. Ben tuzsuz peynir sevdiğim için tuz katmadım. Ama tuzlu sevenler ağız tadına göre biraz kaya tuzu ekleyebilir.

Tadına bayıldık.

·         4,5 litre süt. (diğer yarım kilosunu oğluşuma ayırıyorum.)

·         Yarım çay bardağı sirke (hangisi elinizde varsa, limon suyu da olabilir)

 

Sütü ocağa alın ve köpürene kadar kaynatın.  Köpürünce hemen sirkeyi içine dökün ve karıştırın. Sütün çökelek gibi kestiğini göreceksiniz. Bir kevgirle kesmikleri alın ve tülbent açtığınız bir süzgece koyun. Bu işlemi tamamladığınızda yaklaşık 500 gr peyniriniz oluyor. Tülbenti iyice sıkın ve üzerine ağırlık koyup sabaha kadar bırakın. Sabahleyin göreceğiniz peynir işte burada. J afiyet olsun.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder