23 Haziran 2014 Pazartesi

KIYMALI PATLICAN DOLMASI

serranın mutfağı



·         10-15 adet dolmalık patlıcan
·         200 gr. Kıyma(biraz yağlı tercih edilirse daha lezzetli olur)
·         15 tatlı kaşığı pirinç (ben dolmalarda sebze başına 1-2 tatlı kaşığı pirinç katarım. Bu ölçü hep tutar. J)
·         Bir demet maydanoz
·         Bir demet nane
·         Bir baş  sarımsak
·         Bir orta boy kuru soğan
·         2 tatlı kaşığı domates salçası
·         Tuz, karabiber,kimyon
·         Biraz sıvıyağ
·         3 adet orta boy domates
·         Nar ekşisi ya da limon (bunda da ölçü yazmıyorum, herkesin ekşiyi sevme ölçüsü farklıdır. Ben ekşi sevdiğim için nar ekşisi kullanıyorum)

Soğan ve sarımsakları ince ince doğrayın. Nane, maydanoz, domatesleri de ince ince doğrayın. Diğer tüm malzemeleri katın, karıştırın ve oyduğunuz patlıcanları doldurun. Ağızlarını tercihen domatesle doldurabilirsiniz. Ben daha da lezzet katması için tüm baş bir sarımsağı ortadan ikiye bölüp pişirme suyuna ekliyorum. Çok lezzetli oluyor.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder